سوره ی درد

ده سال عقب ماندگی!!!

جمعه, ۵ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹ ق.ظ

تا من و شلوارم وارد مترو شدیم,پیرم مرد زمزمه کنان و متعجب طعنه ای زد:«بسم الله الرحمن الرحیم».

من وشلوارم به روی خودماننیاوردیم.کمی جلو تر مرد میانسالی را دیدم که به ما خیره شده است.انار برای اولین بار بود که من و شلوارم را میدید. من و شلوارم به این نگاه ها عادت داریم. مردم دوست دارند به دیگران همان چیزهایی را بپوشانند که خودشان میپوشند وگرنه تمام وجودشان علامت سوال میشود. مردم اصلا ذره ای به دیگران احترام نمیگذارند.من این رفتار ها را نمیفهمم.

حالا دیگرشرایط تغییر کرده است.شلوار پاره نداشته باشی,به قول خارجی ها cool یا باحال نیستی!...

جالبه که اکثریت عزیزان شلوار پاره پوش اعتقاد دارند که تقلید از هر چیزی که باشه,چیز جالبی نیست در صورتیکه خودشون و افکارشون قربانی همین تقلیدکورکورانه هستند اما سر در  برف دارند!

 

تاریخچه شلوارهای جین «پاره»:

سالهای1970-1950: طبق امار اینترنتی 99 درصد یاغی گران و قاتلان آمریکایی شلوارهای پاره به تن می کردند.

30 آگوست 1955 : ژنده پوشان خیابانی با شلوار های پاره به تکدی گری می پردازند.

اواسط سال 1971 : طرح بازیافت لباس های کهنه؛ وصله کردن شلوار های گاره رفته محبوب می شود.

سال 1974: گروه موسیقی راک آمریکایی «the ramones» شلوارهای پاره می پوشیدند.

سال 1977 : کنسرت موسیقی lggy pop شلوارهای پاره با پین متنوع آراسته می شوند.

سال 1980 : شلوار های پاره و موهای بلند طرفداران کمتری پیدا می کند.

سال 1984 : جین های از پیش پاره شده به بازار می آیند.

سال 1986 : موج شلوارهای پاره به اروپا می رسد.

11 ژوئن 1986 : اولین مقاله روزنامه ای به موضوع شلوارهای پاره می پردازد.

سال 1987 : شیوع لباس های رسمی پاره در محافل و مجالس.

سال 1989 : طی یک مساحبه مطبوعاتی عنوان می شود « والدین باورشان نمی شود که پول شلوارهای پاره را می دهند.»

اواخر سال 1989 : مد در اختیار طراحان لباس پاره.

سال 1990 : خواننده زن امریکایی «مدونا» جین پاره می پوشد.

سال 1992 : بازیگران هالیوودی به استقبال شلوار های پاره می روند.

و حالا بعد از گذشت بیش از یک دهه , شلوارهای پاره به ایران می آید؛ظاهرا تقلید کنندگان از این مد در  ایران  بیش از یک دهه  عقب افتاده اند...

قال کاظم(علیه السلام) :

«إِنَّ لِلّهِ عَلَی النّاسِ حُجَّتَینِ، حُجَّةً ظاهِرَةً وَ حُجَّةً باطِنَةً، فَأمّا الظّاهِرَةُ فَالرُّسُلُ وَ الاَْنْبِیاءُ وَ الاَْئِمَّةُ وَ أَمَّا الْباطِنَةُ فَالْعُقُولُ.»:

همانا برای خداوند بر مردم دو حجّت است، حجّت آشکار و حجّت پنهان، امّا حجّت آشکار عبارت است از: رسولان و پیامبران و امامان; و حجّت پنهانی عبارت است از عقول مردمان.کافی ج: 1 ص:16

  • جمعه, ۵ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۲۹ ق.ظ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی